Všeobecné ustanovenia: Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení /ďalej iba „Zákon o ochrane spotrebiteľa“/, zákona č.102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke www.aurium.sk.
Predávajúcim je: Štefan Varga, Soblahovská 1113/55, 911 01 Trenčín, IČO: 43428347, IČ DPH: SK1071706625, e-mail: info@aurium.sk Tel. kontakt: +421 915 625 984, +421 908 575 158 (ďalej len „predávajúci“).
Kupujúcim je: Každá osoba fyzická, ktorá vo vlastnej autorizácii odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu (ďalej len „kupujúci“). Ak je kupujúcim osoba kupujúca tovar za účelom podnikania, resp. výkonu povolania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb, teda ak kupujúci nie je spotrebiteľom, nevzťahujú sa na neho ustanovenia tohto reklamačného poriadku. Spotrebiteľom je každý kupujúci, ktorý pri uzatváraní kúpnej zmluvy podľa tohto reklamačného poriadku a podľa Všeobecných obchodných podmienok zverejnených na stránke predávajúceho www.aurium.sk, nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti. Zodpovednosť za vady: Reklamovať možno len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si v zmysle platnej legislatívy môže reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151 Občianskeho zákonníka. Na svadobné obrúčky a zásnubné prstene poskytuje predávajúci záručnú dobu 10 rokov a doživotný bezplatný servis, ktorý predstavuje raz za dva roky vyčistenie šperku a kontrolu osadených kameňov. Na všetky ostatné šperky poskytuje predávajúci záruku 2 roky, pokiaľ pri konkrétnom šperku nie je uvedené inak. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení chyby. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vady len na tovar, ktoré sa na predanom tovare prejavia v záručnej dobe a ktoré sú spôsobené vadou použitého materiálu, funkčnou chybou, alebo vadou spôsobenou pri výrobe, montáži alebo inštalácii vykonanej pracovníkmi predávajúceho. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené: mechanickým vypadnutím kameňa, neodbornou obsluhou (poškriabanie výrobku, rozbitie kameňa, zdeformovanie tovaru, prasknutie tovaru, poškodenia tovaru prítomnosťou chemických látok a iné), neprimeraným alebo hrubým zaobchádzaním, použitím či inštaláciou, ktorá je v rozpore s bežným užívaním, vady spôsobené nadmerným mechanickým opotrebením a zdeformovaním, na tovar poškodený bežným nosením (prirodzené opotrebenie napr. predratie krúžkov na visiacich náušniciach alebo koncových krúžkov na retiazkach, atď.), zdeformovanie alebo zlomenie dutých šperkov, tovar znehodnotený pri zanedbaní starostlivosti. Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku násilného poškodenia alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach. Záruka a doživotný servis zaniká v prípade neoprávneného zásahu do tovaru osobou, ktorá k vykonaniu zásahu nebola výslovne predávajúcim zmocnená. V týchto prípadoch bude reklamácia predávajúcim odôvodnene zamietnutá. Reklamácia bude odôvodnene zamietnutá aj v prípade, ak je tovar naďalej používaný s vadou a kupujúci si reklamáciu neuplatnil bez zbytočného odkladu u predávajúceho, následkom čoho vznikne neodstrániteľnosť vady tovaru. V ostatných prípadoch predávajúci potvrdí prijatie reklamácie len tovaru, ktorý bol správne používaný, bez mechanického poškodenia, prejavila sa na ňom v záručnej dobe vadou použitého materiálu, funkčnou chybou, alebo vadou spôsobenou pri výrobe, montáži alebo inštalácii vykonanej pracovníkmi predávajúceho. Spôsob uplatnenia reklamácie: Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady. Kupujúci si uplatňuje reklamáciu zaslaním tovaru na adresu predávajúceho. Tovar z reklamácie je zasielaný kupujúcemu na ním uvedenú adresu prostredníctvom kuriérskej služby DHL Express s.r.o. , kde je zaúčtovaná suma poštovného v rámci Slovenskej republiky 10,- EUR, v rámci Českej republiky 15 EUR a v ostatných krajinách podľa aktuálneho sadzobníka. Spôsob vybavenia reklamácie: V prípade uplatnenia reklamácie zaslaním tovaru na adresu predávajúceho je kupujúci povinný vyplniť reklamačný formulár na stránke www.aurium.sk. Dôležitou súčasťou reklamácie je predloženie kupujúcim doklad o kúpe, v opačnom prípade tak nemôže byť tovar prijatý na reklamáciu a reklamácia bude zamietnutá. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví predávajúci reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (ak sa obe strany nedohodnú inak). Po uplynutí 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Na tieto účely osobou na vydanie odborného posúdenia oprávnenou výrobcom na vykonávanie záručných opráv v zmysle § 2 ods. n/ Zákona NS SR č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení zmien je: Štefan Varga, , Soblahovská 1113/55, 911 01 Trenčín, IČO: 43428347 IČ DPH: SK 1071706625 vedený v ČSOB IBAN: SK23 7500 0000 0040 0458 9439. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie: Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby bola chyba odstránená bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto opravy chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby; Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci, alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí). Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať; Ak ide o iné neodstrániteľné chyby, ktoré sa nedajú odstrániť, ale nebránia riadnemu užívaniu tovaru má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní) treba skontrolovať pri preberaní tovaru. Kupujúci podpisom kuriérovi prehlasuje, že obal je nepoškodený. Žiadne zlaté šperky nenoste pri výkone ťažkých prác a v prašnom prostredí, v morskej vode a chemicky agresívnom alebo vlhkom prostredí. Povrch zlatých šperkov môže reagovať aj na ľudský pot oxidáciou povrchu. Pri zlatých šperkoch povrchovo upravovaných (napr. matovaním, pieskovaním, zlátením alebo rhódiovaním) dochádza denným nosením k ošúchaniu povrchovej vrstvy (úpravy), čo je spôsobené opotrebením tovaru. Takéto zlaté šperky je nutné chrániť pred mechanickým poškodením, čistiacimi prostriedkami, alebo chemikáliami. Pri čistení zlatých šperkov používajte iba materiály na to určené. V niektorých výnimočných prípadoch môže v dôsledku nosenia zlatých šperkov prísť k podráždeniu pokožky z dôvodu alergie na niektorý z prvkov zliatin zlata. V tomto prípade Vám neodporúčame šperky ďalej nosiť. Vtedy ide o Vašu individuálnu alergickú reakciu, čo tiež nemožno považovať za výrobnú vadu. Zlaté šperky osadené prírodnými kameňmi, perlami a diamantami nevkladajte do horúcej vody. Nevystavujte ich prudkým zmenám teploty. Ak sa aj napriek všetkým vyššie uvedeným radám stane, že sa akékoľvek zlaté šperky poškodia, v žiadnom prípade sa ich nepokúšajte opravovať doma, ale zašlite ich na našu adresu. Ak sa bude jednať o výrobnú vadu, budú Vám bezplatne opravené a po dobu, čo boli v oprave, Vám bude predĺžená záručná doba. Udržiavanie a čistenie šperkov v domácich podmienkach sa dajú čistiť prípravkami, ktoré je možné zakúpiť v klenotníctvach, drogériach a v špecializovaných predajniach. Mimosúdne riešenie sporov: Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd. Predávajúci je oprávnený k predaji tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného, dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
Dokumenty na stiahnutie